پرش به محتوا

بازگشت بی ام و سری ۸ کوپه BMW ۸ Coupe

بی ام و سرانجام بعد از گذشت ۲۸ سال از تولید اولین سری ۸ کوپه ،  در یک آخر هفته و در یک هوای خوب بهاری در هتلی نزدیک دریاچه کومو در ایتالیا از مدل مفهومی سری ۸ کوپه رونمایی کرد.

بی ام و از سال ۱۹۸۹ تولید مدل سری ۸ کوپه را آغاز نمود اما ۱۰ سال بعد یعنی ۱۹۹۹ سالی خوب برای طرفداران بی ام و سری ۸ کوپه نبود. در همان سال بی ام و اعلام کرد که تولید این مدل خودرو را متوقف کرده است. اما اکنون سر انجام بعد از گذشت ۲۸ سال از تولید اولین سری ۸ کوپه ، بی ام و در یک آخر هفته و در یک هوای خوب بهاری در هتلی نزدیک دریاچه کومو در ایتالیا از مدل مفهومی سری ۸ کوپه رونمایی کرد. طبق اعلام بی ام و تولید انبوه این مدل از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد. نسل جدید این مدل در اصل دربرگیرنده ترکیبی از المانهای طرح نسل قبلی و و طراحی نوین بی ام و (بی ام و آی ۸) می باشد.

این مدل دارای جلوی پنچره پهن تر نسبت به مدل های دیگر بی ام و می باشد. نزدیکی جلوی پنجره به زمین و پهنای زیاد آن همراه با چراغ جلوی باریک قیافه ای تهاجمی و دینامیک به خودرو به ارمغان آورده است. رینگ های ۲۱ اینچی و گلگیر های عضلانی جلو و عقب در هماهنگی کامل با دیگر اجزای خودرو حالت اسپورتی بی نظیری به خودرو داده است. خطوط کشیده جانبی و امتداد آن روی گلگیر عقب تداعی کننده مسیر و جریان هوا روی خودرو می باشد.

در تزیینات داخلی طراحان با دسته بندی و کاهش دکمه های کنترلی از هم اکنون نسل آینده داشپورت ،کنسول میانی و صفحه کیلومتر را در این خودرو به مشتریان عرضه نموده اند. بی ام و صفحه کیلومتر دیجیتال با قابلیت تنظیم حالت های نمایش را برای اولین بار در این مدل برای مشتریان عرضه خواهد نمود.

تا کنون بی ام و در مورد مشخضات فنی خودرو اطلاعاتی عرضه نکرده است. اما بر اساس پیش بینی کارشناسان خودرو این مدل با موتورهای وی ۸ و وی ۱۲ به بازار عرضه خواهد شد. در مورد قیمت خودرو پیش بینی های در محدوده قیمت ۱۰۰ هزار یورو برای مدل پایه و ۲۰۰ هزار برای مدل با حداکثر اپشن ها می باشد. رقیب اصلی این خودرو مرسدس بنز کلاس اس کوپه می باشد. البته اگر بی ام و مدل تولید انبوه را با ظاهری شبیه به مدل مفهومی به بازار عرضه نمایید حداقل سری ۸ کوپه از لحاظ طراحی یک سرو گردن بالاتر از رقیب خود خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *